Retail Experience

Geplaatst: augustus 7, 2011 in Uncategorized

Ik heb 13 jaar ervaring binnen de detailhandel als manager van diverse retailorganisaties. Ik heb leiding gegeven aan teams van gemiddeld 30 man en diverse winkels opgezet voor gerenommeerde internationale spelers op de retailmarkt. Mijn kracht hierin is het bij elkaar brengen van een goed presterend commercieel team. Ik heb daarnaast veel ervaring met het werven, selecteren, begeleiden en opleiden van personeel. Ik weet als geen ander hoe belangrijk het is om met budgetten te werken met daarin de uitdaging om de begrote cijfers te realiseren. Ik heb veel praktijkervaring in het opleiden van stagiaires van diverse opleidingsniveaus. Daarnaast heb ik altijd Salestrainingen gegeven, iets wat ik nu nog steeds doe binnen RecruitmentPie. Mijn opleidingsachtergrond ligt in de creatieve en grafische sector. Mijn kracht is dan ook het out of the box kunnen denken, het creëren van sterke concepten, marketingtools & acties.

Lees verder om te weten te komen bij welke organisaties ik gewerkt heb:

Men at Work Almere Storemanager

Taakomschrijving: Leiding geven aan een verkoopteam van 20 medewerkers. Verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van verkoopmedewerkers, assistent storemanager, Jeansspecialisten en Footwork specialist (Men at Work functies), Visual merchandiser en stockroommedewerker. Coachen en motiveren van medewerkers; het voeren van functionering,- en beoordelingsgesprekken; werving en selectie van nieuw personeel; administratieve taken waaronder kassa, rooster en urenregistratie. Verantwoordelijkheden: de omzet, kosten, optimaal voorraadbeheer, perfecte uitvoering van Visual Merchandise concepten, optimale store bezetting in kwalitatieve en kwantitatieve zin, volgen van ontwikkelingen in de locale markt, mondelinge en schriftelijke (dagelijkse) rapportage aan de Retailmanager , uitvoering van de administratie, ziekteverzuim, personeelsverloop, derving, klachtenafhandeling, salesanalyse, storereports en KPI’s.

Esprit Almere Storemanager Taakomschrijving: Leiding geven aan een verkoopteam van 25 medewerkers. Verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van verkoopmedewerkers, floormanagers, visual merchandiser en stockroommedewerkers.  Coachen en motiveren van medewerkers; het voeren van functionering,- en beoordelingsgesprekken; werving en selectie van nieuw personeel; administratieve taken waaronder kassa, rooster en urenregistratie. Verantwoordelijkheden: de omzet, kosten, optimaal voorraadbeheer, perfecte uitvoering van Visual Merchandise concepten, optimale store bezetting in kwalitatieve en kwantitatieve zin, volgen van ontwikkelingen in de locale markt, mondelinge rapportage aan districtsmanager , uitvoering van de administratie, ziekteverzuim, personeelsverloop, derving, klachtenafhandeling, salesanalyse, store-reports en KPI’s.

MEXX International Amsterdam Assistent Shopmanager

Taakomschrijving:  In deze functie was ik verantwoordelijk voor het realiseren van het omzet budget, voor het kostenbudget, leiding geven aan en het coachen van de verkoopmedewerkers, het bewaken en het uitbouwen van het Mexx imago, verantwoordelijk voor de personeelsplanning en het personeelsbeleid.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s